Prosjektet vårt

Bildet mitt
Familie på fire med liten hytte som skal bygges på og få bad, kjøkken, oppstue etc! Dessverre var opprinnelig hytte i så dårlig forfatning da arbeidet startet så riving var nødvendig. Vi bygger etter samme tegning så det utvendige resultatet blir helt likt slik det ville blitt opprinnelig, bortsett fra at det nå er hel støpt plate under hele hytta og ny og bedre konstruksjon som tåler torvtak. Inndeling, vinduer,utvendig kledning etc. er som opprinnelig tegnet.

fredag 4. januar 2013

Godt nytt år til alle lesere!



Godt Nytt År alle sammen!

Etter en lang og god pause fra hyttearbeidet i forbindelse med jul og nyttårs feiring og ferie er både lyst og energi tilbake og vi er klare for å fortsette på hytte prosjektet vårt.

2013 viser kalenderen og det er et år siden hytta ble montert. Mye er gjort innvending men fremdeles er det mye igjen.

Det første som skal gjøres er å tilpasse røykrør for ovnen på kjøkkenet. Jeg håper den vil gi skikkelig god varme slik at det arbeidstemperaturen inne i hytta blir brukbar selvom det er minus grader ute.

Deretter blir det å fullføre 2 etasje. Det gjenstår å sette inn en soveromsdør, litt listing, legge gulv i et rom og beise/lakke gulvet. Jeg anslår at tre helger vil gjøre susen her.

Når detet er gjort starter jeg for fullt nede. Da skal skillevegger på plass og rørlegger kan komme å gjøre seg ferdig med alt som skal inn i og gjennom vegger. Samtidig kan jeg trekke det som skal til av elektriske kabler slik at elektrikker kan komme å gjøre sine fagoppgaver.

Bloggen vil jevnlig bli oppdatert med fremskritt, utfordringer og løsninger og det blir spennende å følge andre hyttebyggere videre i året som kommer.





1 kommentar:

  1. Godt nytt år, og lykke til videre med hytta! Jeg skal følge med bloggen! :)

    SvarSlett